BTC Exchange 'Net Flows' Soar to Monthly Highs! What Happened To BTC?

thecekodok

 Bitcoin telah memadamkan semua keuntungan yang diperolehnya selepas kemenangan Grayscale ke atas SEC. Mendahului fakta tersebut, beberapa ribu BTC telah dihantar ke bursa kripto, terutamanya oleh pelabur yang cuba memanfaatkan berita positif ini kerana ramai yang mengharapkan hasil yang baik.


Yang menariknya, aliran masuk BTC ke dalam bursa tidak menunjukkan tanda-tanda perlahan.


Metrik “Exchange Net Flow” Bitcoin (1d MA) baru-baru ini mencapai rekod tertinggi dalam masa sebulan sebanyak $9.75 juta, melepasi pencapaian sebelumnya sebanyak $8.89 juta yang diperhatikan pada 1 Ogos, berdasarkan Glassnode Alerts.



Glassnode melaporkan bahawa jumlahnya mendekati 370 BTC yang dipindahkan ke bursa. Metrik ini mengukur aliran keseluruhan Bitcoin masuk dan keluar dari dompet ke bursa pertukaran pusat, dan nilainya ditentukan dengan mengurangkan aliran keluar daripada aliran masuk. Angka positif yang tinggi menunjukkan simpanan yang semakin meningkat. Bagi bursa pertukaran, aliran bersih yang signifikan menunjukkan tekanan jualan yang meningkat.


Faktor lain yang mungkin telah memupuk sentimen pasaran yang bearish di kalangan pelabur adalah langkah Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa Amerika Syarikat untuk menangguhkan keputusan ETF yang asalnya dijangka pada Jumaat.


Bitcoin merosot lebih dari $2,000 daripada paras tinggi dalam tempoh, melebihi $28,000 dan memadamkan semua keuntungan yang diperoleh dari Grayscale. Harga Bitcoin didagangkan pada paras dagangan $25,983.47 semasa penulisan.

Tags